دیجی آسمان

دیجی آسمان

Digi Aseman
دیجی آسمان

دیجی آسمان

Digi Aseman

آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی

آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی

آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی


مشخصات فایل
تعداد صفحات164
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیحسابداری

توضیحات کامل

آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی

چکیده:.. 1

مقدمه:.. 2

فصل اول :کلیات تحقیق

1-1-مقدمه 4

2-1 بیان مساله 5

3-1 تاریخچه موضوع. 7

4-1دلایل انتخاب موضوع. 9

5-1اهمیت تحقیق. 9

6-1 اهداف تحقیق: 10

7-1 فرضیه های تحقیق. 11

8-1  جمع آوری اطلاعات: 12

9-1 قلمرو موضوعی: 12

10-1 تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی. 12

فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق

1-2- مقدمه 15

2-2 مفهوم آموزش.. 16

3-2 ماهیت و محتوای آموزش.. 17

4-2 تاریخچه آموزش ضمن خدمت.. 17

1-4-2 آموزش ضمن خدمت : چشم انداز جهانی. 17

2-4-2 آموزش ضمن خدمت کارکنان در ایران. 19

3-4-2آموزش ضمن خدمت کارکنان در وزارت امور اقتصاد و دارایی. 20

 

5-2مفهوم آموزش ضمن خدمت کارکنان: 21

6-2 آموزش قبل از خدمت: 22

1-6-2 آموزش کوتاه مدت.. 22

2-6-2 آموزش های بلند مدت.. 22

7-2 آموزش ضمن خدمت: 23

8-2 اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان. 25

9-2 اصول آموزش ضمن خدمت.. 29

10-2 انواع آموزشهای ضمن خدمت.. 32

1-10-2 انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب زمان. 32

2-10-2 انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب هدف.. 34

3-10-2 انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب ماهیت.. 36

11-2 الگو های آموزش ضمن خدمت.. 36

12-2 سازو کارهای آموزش ضمن خدمت کارکنان. 41

13-2 الگوهای مختلف اجرای دوره های آموزش ضمن خدمت.. 43

14-2 ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت.. 45

15-2 از شغل عادی تا شغل حرفه ای: 50

16-2 آموزش حرفه ای مستمر و حرفه ای ها : 56

17-2 آموزش حرفه ای مستمر و CPA : 57

18-2 تاریخچه آموزش حرفه ای حسابداران رسمی در ایران: 59

19-2 فدراسیون بین المللی حسابداری وآموزش های حرفه ای و مستمر: 59

20-2 آموزش حرفه ای مستمر و حسابداران رسمی ایران: 60

21-2 تئوری نمایندگی: 66

22-2 نتایج مورد انتظار آموزشهای حرفه ای مستمر: 69

23-2 روشهای اجرای دوره های آموزشی : 71

24-2 مروری بر تحقیقات انجام شده: 73

1-24-2 در خارج از کشور: 73

2-24-2 در داخل کشور: 77

25-2 خلاصه فصل دوم: 80

فصل سوم :روش اجرای تحقیق

1-3- مقدمه 82

2-3 تهیه وتنظیم فرضیه 82

3-3 مدل تحلیلی تحقیق. 83

4-3 جمع آوری اطلاعات.. 85

1-4-3 جامعه آماری. 85

2-4-3 روش جمع آوری اطلاعات.. 85

5-3 روش نمونه گیری. 86

6-3 اندازه نمونه 87

7-3 طبقه بندی اطلاعات.. 88

8-3 اطلاعات کلی از خصوصیات نمونه آماری پژوهش.. 89

9-3 طرح آماری. 91

10-3 آزمون تک متغیری مجذور کای. 91

11-3 توزیع تی - استیودنت.. 92

12-3  اعتبار پرسشنامه 93

13-3 پایایی آزمون. 93

1-13-3  مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش اول سوالات پرسشنامه 94

2-13-3  مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش دوم سوالات پرسشنامه 96

3-13-3مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش سوم سوالات پرسشنامه 97

4-13-3 مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش چهارم سوالات پرسشنامه 98

5-13-3 مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش پنجم سوالات پرسشنامه 99

6-13-3 مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش ششم سوالات پرسشنامه 100

14-3  قلمرو پژوهش.. 101

15-3خلاصه فصل. 101

فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها

1-4-‏ مقدمه 103

2-4 آمار توصیفی: 103

1-2-4 بررسی خصوصیات فردی پاسخ دهندگان. 104

2-2-4آماره های توصیفی پرسش نامه های توزیع و جمع آوری شده 108

3-4  آزمون فرضیه های تحقیق. 108

1-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه اول: 108

2-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه دوم: 110

3-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه سوم: 111

4-3-4  تجزیه و تحلیل فرضیه چهارم: 112

5-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه پنجم: 114

6-3-4تجزیه و تحلیل فرضیه ششم: 115

4-4 آزمون کای-دو : 116

5-4 آزمون مقایسه نظرات دو گروه از پاسخ دهندگان: 119

6-4 آزمون مقایسه تاثیر آموزش حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای ‌در مهارتها و عملکرد حسابداران: 122

7-4  نتایج آزمون فرضیه ها به طور خلاصه 123

8-4 خلاصه فصل. 126

فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5-مقدمه 128

2-5 مرور چارچوب تحقیق. 128

3-5 نتیجه گیری. 129

4-5 نتایج کلی آزمون فرضیه ها : 130

5-5 محدودیتهای تحقیق. 132

6-5 پیشنهاد برای تحقیقات آتی. 132

7-5 پیشنهادهای عملی تحقیق. 133

پیوستها

پیوست الف) : پرسشنامه 135

منابع و ماخذ

منابع فارسی: 141

منابع لاتین: 142

چکیده انگلیسی: 149

 

 

 

 

 

 

 

جدول 1-2 رویکردهای آموزش ضمن خدمت اشریج. 40

جدول 2-2 برداشت جدید از جایگاه ارزشیابی در برنامه ریزی آموزشی. 48

جدول 3-2 چهار سطح ارزشیابی در الگوی کرک پاتریک. 50

جدول 4-2 برنامه های آموزشی جامعه حسابداران رسمی ایران در سال 88. 63

جدول 1-3 مشخصات جامعه آماری. 88

جدول 2-3 تعداد کل نمونه و توزیع پرسشنامه بر حسب.. 89

جدول4-3 توزیع افراد را به تفکیک رشته تحصیلی در دو گروه سازمان حسابرسی و موسسات حسابرسی نشان می دهد. 90

جدول 5-3  توزیع افراد نمونه را به تفکیک مدرک تحصیلی در دو گروه سازمان حسابرسی و موسسات حسابرسی نشان می دهد. 90

جدول 1-4 اطلاعات سابقه کار آزمودنی ها 105

جدول 2-4 :رشته تحصیلی آزمودنی ها 106

جدول 3-4 : اطلاعات مدرک تحصیلی آزمودنی ها 107

جدول 4-4: پرسش نامه های توزیع و جمع آوری شده 108

جدول 5-4 :آزمون تی- استیودنت برای فرضیه اول. 109

جدول 6-4 :آزمون تی- استیودنت برای فرضیه دوم 110

جدول 7-4 :آزمون تی- استیودنت برای فرضیه سوم 112

جدول 8-4 :آزمون تی- استیودنت برای فرضیه چهارم 113

جدول 9-4 :آزمون تی- استیودنت برای فرضیه پنجم 114

جدول 10-4:آزمون تی- استیودنت برای فرضیه ششم 116

جدول 11-4  :آزمون کای - دو برای پاسخ دهندگان بخش دولتی. 117

جدول 12-4  :آزمون کای - دو برای پاسخ دهندگان بخش خصوصی. 118

جدول 13-4 :آزمون تی دو نمونه ای برای مقایسه نظرات بخش خصوصی و دولتی. 120

 

 

جدول 14-4: آزمون ویلکاکسون - مقایسه تاثیر آموزش حرفه ای و غیر حرفه ای بر عملکرد 122

جدول 15-4 : نتایج کلی آزمون فرضیه ها- تی استیودنت.. 123

جدول 16-4  : نتایج کلی آزمون فرضیه ها- آزمون کای دو. 124

جدول 17-4 : نتایج کلی آزمون فرضیه ها- آزمون ویلکاکسون. 125

جدول 18-4 : نتایج کلی آزمون فرضیه ها- آزمون فریدمن(a) 125

جدول 1-5 : نتایج کلی آزمون فرضیه ها 131

 

 

 

 

نمودار 1-2 :فرآیند سیستم آموزشی. 16

نمودار 2-2 الگوی نظامدار آموزش ضمن خدمت.. 38

نمودار 3-2 الگوی سنتی در اجرای دوره های آموزشی. 44

نمودار 4-2 الگوی گاسکی در اجرای دوره های آموزشی. 45

نمودار 5-2 الگوی ترکیبی در اجرای دوره های آموزشی. 45

نمودار6-2 چرخه برنامه ریزی دوره آموزش ضمن خدمت و جایگاه ارزشیابی در این چرخه در "برداشت سنتی". 46

نمودار7-2چرخه برنامه ریزی دوره های آموزش ضمن خدمت و جایگاه ارزشیابی در این چرخه در "برداشت جدید"  47

نمودار1-3: مدل تحلیلی تحقیق. 84

نمودار 1-4 :اطلاعات سابقه کار آزمودنی ها 105

نمودار 2-4 : رشته تحصیلی آزمودنی ها 106

نمودار 3-4 : اطلاعات مدرک تحصیلی آزمودنی ها 107

نمودار 4-4: نمودار مقایسه نظرات پاسخ دهندگان بخش خصوصی و دولتی. 121

 

چکیده:

کار تحقیقی و پژوهشی حاضر به منظور تعیین تاثیر آموزش های حرفه ای مستمر بر روی عملکرد حرفه ای حسابداران رسمی که در جامعه حسابداران رسمی ایران عضویت دارند، انجام گردید. محقق نظرسنجی را طراحی نمود که از مقیاس 5 امتیازی لیکرت استفاده می نمود و از طریق پرسشنامه ای که بین اعضای جامعه حسابداران رسمی توزیع گردید انجام شد. نظرسنجی بر روی ارزش مشهود و محسوس  آموزشهای حرفه ای مستمر و همچنین بر روی نگرش های موجود نسبت به این آموزش و نیز مطلوبیت روشهای ارائه آموزش متمرکز گردیده است.

نتایج حاصل از نظرسنجی نشان می داد که حسابداران رسمی معتقدند که آموزشهای حرفه ای دارای ارزش می باشد به عبارت دیگر آموزشهای حرفه ای موجب افزایش دانش حسابداری و حسابرسی حسابداران رسمی شده و در بهبود عملکرد حرفه ای آنها نیز موثر بوده است. این نتایج همچنین نشان می دهند که حسابداران رسمی نسبت به آموزشهای حرفه ای مستمر، دیدگاه و نگرش مثبتی دارند. و از بین روشهای ارائه آموزش ، روش آموزش حضوری همراه با آزمون را اثربخش تر از سایر روشهای ارائه آموزش قلمداد نموده و در ضمن تاثیر آموزشهای غیر حرفه ای را در بهبود عملکرد ، مورد تایید قرار دادند.

 

 

مقدمه:

سازمانها و نهادهای مختلف هر جامعه ای عموما براساس نیازهای معینی نمودار می گیرند و توسعه می یابند. از این رو اهداف هرموسسه ای معمولا نشانه نیاز یا نیازهای ویژه ای است که برای ادامه حیات اجتماعی ضروری اند و تا زمانی که نیازهای مزبور باقی باشند، سازمانها به حیات خود ادامه می دهند و از طریق فعالیتهای خود، در راستای برطرف کردن این نیازها گام بر می دارند.بررسی نمودار گیری و تحول سازمانهای بشری نشان می دهد که در گذشته به علت سادگی جوامع و فناوری محدود،ساختار سازمانها و کارکردهای آنها نیز عموما ساده و ابتدایی بوده است. به همین دلیل هر فرد می توانست ظرف مدت کوتاهی از طریق کارآموزی یا آموزشهای استاد- شاگردی برای مشاغل خاص آماده شود. با این همه تغییر و تحول در ابعاد مختلف زندگی بشری، بخصوص پس از انقلاب صنعتی که چهره ویژه ای به مشاغل و حرف بخشید، آموزش استاد - شاگردی توانایی خود را برای آماده سازی افراد جهت تصدی مشاغل مختلف را از دست داد.تحولاتی که در سایه اختراعات،ابداعات و نوآوریها به منصه ظهور رسید،بر ابعاد مختلف زندگی تاثیر شگرفی گذاشت و در این بین سازمانها به منزله نهادهای برخاسته از بطن اجتماع ناگزیر از همگامی و همسویی با این تحولات بودند و بدین ترتیب ساختارهای سازمانی از اشکال ساده و سنتی به سوی انواع پیچیده و تخصصی سوق یافتند و وظایف و عملکردهای آنها نیز متحول و پیچیده شدند.در چنین وضعیتی،آماده شدن برای حرفه ای معین مستلزم صرف وقت زیاد و آموزشهای تخصصی بود و بدین ترتیب آموزش کارکنان بتدریج جایگاه ویژه ای در اکثر مشاغل پیدا کرد.در حال حاضر نیز آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمانهای مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است؛زیرا در چند دهه اخیر بیش از هر دوران دیگر در طول تاریخ بشری،علوم و فناوری پیشرفت نموده است.این تحول و دگرگونی به حدی است که عصر حاضر را عصر نیم عمر اطلاعات نامیده اند؛یعنی دورانی که در هر چند سال،نیمی از اطلاعات بشری سوخت شده،اطلاعات جدید جایگزین آن ها می شود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی


مشخصات فایل
تعداد صفحات170
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیعلوم انسانی

توضیحات کامل

بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

 

چکیده:

این پایان نامه سعی در بررسی تاثیر دو رویکرد ساختارگرایان و نقش گرایان بر روی مهارت صحبت کردن دانش آموزان با محدودیت سنی 14- 15 - 16ساله شده است. برای انجام این موضوع یک مطالعه ی کیفی روی دو گروه از دانش آموزان به تعداد صد نفر متشکل از گروه کنترل و آزمایش در موسسه تودی (Today) اردبیل که به صورت اتفاقی انتخاب شده بودند انجام گرفت. فعالیت های ارتباطی مختلفی که در روش کاربردی مطرح است با گروه آزمایش بکار برده شد. در حالیکه گروه ساختارگرایان در معرض آموزش غیرارتباطی یعنی بر حسب روشهای ساختارگرایی از جمله شنیداری[ - گفتاری قرار گرفتند. قبل از شروع هر نوع آموزش به هر دو گروه یک پیش آزمون جهت اطمینان از وضعیت اولیه آن ها در مورد متغیری که قرار است مورد سنجش قرار بگیرد ارائه شد و در نهایت یک پس آزمون جهت بررسی نتیجه ی آموزش بعد از ارائه ی درمان به گروه آزمایش و ارائه ی دارونما به گروه کنترل به عمل آورده شد.

در حالیکه دو گروه در مرحله ی پیش آزمون معدل تقریباً یکسانی داشتند در مرحله ی پس آزمون گروهی که به روش کاربردی آموزش دیده بود معدل بالایی نسبت به گروه کنترل (ساختارگرایان) داشتند. این مطالعه نشان داد که روش ارتباطی (CA) تاثیر بیشتری روی مهارت صحبت کردن دانش آموزان دارد.

 

 


فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                    صفحه

 

فصل اول: کلیات

 

1-1 مقدمه............................................................................................................................ 2

 

1-2 بیان مسئله...................................................................................................................... 3

 

1-3 فرضیه تحقیق................................................................................................................. 4

 

1-4 اهداف و اهمیت تحقیق................................................................................................... 4

 

1-5 تحدید و محدودیت تحقیق............................................................................................. 4

 

1-6 اصطلاحات کلیدی.......................................................................................................... 7

 

1-6-1 ساختارگرا.................................................................................................... 7

 

1-6-2 برنامه درسی ساختاری.................................................................................. 7

 

1-6-3 نمونه دادن / سرمشق دادن............................................................................. 7

 

1-6-4 مصاحبه مهارت گفتاری................................................................................. 8

 

1-6-5 رویکرد انسان گرایانه.................................................................................... 8

 

1-6-6 رویکرد ترکیبی............................................................................................. 8

 

1-6-7- رویکرد تجزیه ای....................................................................................... 9

 

1-6-8 رویکرد ارتباطی........................................................................................... 9

 

1-6-9 مهارت صحبت کردن.................................................................................... 9

 

1-6-10 رویکرد سنتی............................................................................................. 9

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تاریخی تحقیق

 

2-1 مقدمه........................................................................................................................... 12

 

2-2 نگاه به زبان قبل از ساختارگرایان (نگرش سنتی به زبان).................................................... 13

 

2-2-1 صورت و معنی قبل از ساختارگرایان............................................................. 14

 

2-2-2 عدد دستور ی............................................................................................. 15

 

2-2-3 جنسیت دستور ی........................................................................................ 15

 

2-2-4 زمان دستور ی و غیردستور ی...................................................................... 15

 

2-2-5 ابدیت دستور ی و اهمیت زبان نوشتاری........................................................ 15

 

2-2-6 الگوگیری از مقولات زبان خارجی برای تدوین زبان مقصد............................. 16

 

2-2-7 آمیزش دستور در زمانی و هم زمانی.............................................................. 16

 

2-2-8 اجزاء کلام قبل از ساختارگرایان.................................................................... 17

 

2-3 ساختارگرایان به زبان چگونه نگاه می کردند؟................................................................... 17

 

2-3-1 ساختارگرایان و مهارت صحبت کردن........................................................... 18

 

2-3-2 ساختارگرایان و هم زمانی و در زمانی........................................................... 18

 

2-3-3 ساختارگرایان و شبکیه زبان.......................................................................... 19

 

2-3-4 ساختارگرایان هم نشینی و جانشینی.............................................................. 19

 

2-3-5 ساختارگرایان و جنبه فیزیک زبان................................................................. 20

 

2-3-6 ساختارگرایان و معنی................................................................................... 20

 

2-4 روش بررسی و یا تحلیل دوگانه از دیدگاه ساختارگرایان................................................... 21

 

2-5 سازهای پیاپی در ساختارگرایان....................................................................................... 24

 

2-6 نارسائی تجربه سازه در ساختارگرایان.............................................................................. 25

 

2-7 نگاه به زبان قبل از سوسور............................................................................................. 27

 

2-8 تحولات ساختارگرایی بعد از سوسور............................................................................... 28

 

2-9 ساختارگرایان (توصیف گرایان)....................................................................................... 33

 

2-10 انقلاب جدید نگاه به زبان بعد از ساختارگرایان (رویکرد زایشی و چامسکی).................... 37

 

2-11 نگاه نقش گرایان به زبان............................................................................................... 45

 

2-12 نقش گرایان و گونه های کاربردی یا سیاق سخن............................................................ 48

 

2-12-1 رسمی...................................................................................................... 48

 

2-12-2 مشروتی، صحبت یا گفتگو کردن با گروه کوچک ناشناس و غریبه................. 49

 

2-12-3 سبک تصادفی........................................................................................... 49

 

2-12-4 سبک صمیمانه........................................................................................... 49

 

2-12-5 سبک بسیار خشک.................................................................................... 50

 

2-12-6 سبک دست پا شکسته................................................................................ 50

 

2-13 نقش گرایان و توانش ارتباطی....................................................................................... 50

 

2-13-1 توانش کلامی که گاه جزئی از توانش اجتماعی- زبانی به حساب می آید یعنی

 

دانش چگونگی آغاز کردن و تمام کردن به مکالمه..................................................... 51

 

2-13-2 توانش اجتماعی زبان................................................................................. 51

 

2-13-3 توانش دستور ی........................................................................................ 51

 

2-13-4 توانش جبرانی یا راهبردی.......................................................................... 51

 

2-14 نگاه به زبان در ایران.................................................................................................... 52

 

2-15 نگاه به یادگیری وا نسان............................................................................................... 54

 

2-15-1 نگاه به یادگیری و انسان قبل از ساختارگرایان.............................................. 54

 

2-15-2 یادگیری از دیدگاه ساختارگرایان................................................................. 55

 

2-15-3 یادگیری و روان شناسی شناختی................................................................. 57

 

2-15-3-1 حافظه حسی.................................................................................. 57

 

2-15-3-2 حافظه کوتاه مدت.......................................................................... 58

 

2-15-3-3 حافظه بلند مدت............................................................................ 58

 

2-15-3-4 راهبردهای شناختی......................................................................... 61

 

2-15-3-5 راهبردهای فراشناختی..................................................................... 62

 

2-15-3-6 رده بندی کردن.............................................................................. 62

 

2-15-3-7 یادگیری معنادار و طوطی وار.......................................................... 63

 

2-15-3-8 دانش عملی یا عملیاتی و دانش خبری............................................. 63

 

2-15-3-9 پردازش نزولی............................................................................... 64

 

2-15-3-10 پردازش صعودی.......................................................................... 64

 

2-15-3-11 یادگیری پیاپی و پردازش موازی.................................................... 65

 

2-15-3-12 یادگیری استنتاجی و یادگیری استقرایی........................................... 65

 

2-15-4 نگاه به یادگیری – رویکرد انسان گرایانه...................................................... 66

 

2-16 متغیرهای مربوط به یادگیرنده........................................................................................ 69

 

2-16-1 سن.......................................................................................................... 69

 

2-16-2 جنس....................................................................................................... 69

 

2-16-3 متغیر شناختی............................................................................................ 70

 

2-16-4 روش شناختی........................................................................................... 70

 

2-16-4-1 وابسته به میدان و ناوابسته به میدان.......................................................... 71

 

2-16-4-2 سازش کننده و غیرسازش....................................................................... 71

 

2-16-4-3 جزئی نگر و کلی نگر............................................................................ 71

 

2-16-4-4 توانایی ذاتی و استعداد........................................................................... 72

 

2-16-5 راهبردهای یادگیری................................................................................... 72

 

2-16-6 متغیر عاطفی ............................................................................................ 73

 

2-16-7 متغیر اجتماعی و فرهنگی........................................................................... 75

 

2-17 روش آموزشی با دیدگاه زبان شناسی ساختارگرایان........................................................ 76

 

2-17-1 رویکرد ................................................................................................... 78

 

2-17-2 نظریه یادگیری ......................................................................................... 81

 

2-17-3 طرح درسی.............................................................................................. 84

 

2-17-4 اهداف ..................................................................................................... 84

 

2-17-5 برنامه درسی............................................................................................. 85

 

2-17-6 انواع فعالیت های یادگیری و تدریسی......................................................... 87

 

2-17-7 نقش زبان آموز.......................................................................................... 91

 

2-17-8 نقش معلم................................................................................................. 92

 

2-17-9 نقش مطالب آموزشی................................................................................. 93

 

2-17-10 رویه....................................................................................................... 94

 

2-18 روش آموزشی پیش نقش گرایان................................................................................... 97

 

2-19 رویکرد ارتباطی.......................................................................................................... 101

 

2-19-1 کلاس های ارتباطی.................................................................................. 103

 

2-19-2 مواد درسی ............................................................................................. 103

 

2-19-3دانش آموز................................................................................................ 104

 

2-19-4 معلم........................................................................................................ 105

 

2-19-5 مهارت شنیدن.......................................................................................... 106

 

2-19-6 مهارت سخن گفتن و آموزش زبان به صورت کاربردی................................ 109

 

2-19-7 مهارت خواندن و آموزش زبان بصورت کاربردی........................................ 112

 

2-19-8 مهارت نوشتن و آموزش زبان بصورت کابردی............................................ 113

 

2-20 پیشینه تحقیق در مورد رویکرد نقش گرایان و ساختار گرایان.......................................... 115

 

فصل سوم: روش

 

3-1 مقدمه.......................................................................................................................... 120

 

3-2 نوع تحقیق................................................................................................................... 120

 

3-3 روش تحقیق................................................................................................................ 121

 

3-4 واحد تحلیل................................................................................................................. 123

 

3-5 جامع آماری................................................................................................................. 124

 

3-6 تعیین حجم نمونه......................................................................................................... 124

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها در جدول

 

4-1 مقدمه.......................................................................................................................... 126

 

4-2 تجزیه و تحلیل داده ها در جدول................................................................................... 126

 

4-3 طرح مسأله و طرح فرضیه های پژوهش و جمع بندی...................................................... 126

 

فصل پنجم: نتیجه گیری

 

5-1 مقدمه.......................................................................................................................... 137

 

5-2 نتیجه........................................................................................................................... 137

 

5-3 پیشنهادات عملی.......................................................................................................... 138

 

5-4 پیشنهادات علمی.......................................................................................................... 139

 

منابع................................................................................................................................... 140

 



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی ارتباط میان موجودی کالا و اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع

بررسی ارتباط میان موجودی کالا و اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع

بررسی ارتباط میان موجودی کالا و اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع


مشخصات فایل
تعداد صفحات157
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیحسابداری

توضیحات کامل

بررسی ارتباط میان موجودی کالا و اختلال در جریان حمل و نقل  و توزیع

چکیده: 1

مقدمه: 2

فصل اول: کلیات تحقیق 

1-1 مقدمه 4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 4

3-1 بیان مسئله 4

4-1 اهمیت تحقیق. 6

5-1 فرضیات تحقیق. 6

6-1 اهداف تحقیق. 6

7 -1 حدود مطالعاتی تحقیق. 6

1-7-1 قلمرو مطالعاتی موضوع. 6

2-7-1 قلمرو مکانی تحقیق. 7

3-7-1 قلمرو زمانی تحقیق. 7

8-1 تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 7

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق 

1-2 مقدمه 9

2-2- آغازی بر زنجیره تامین. 9

3-2- تاریخچه مدیریت زنجیره تامین. 11

4-2- تعریف مدیریت زنجیره تامین. 12

5-2- طرح کلى یک زنجیره تامین. 14

6-2- نیاز به مدیریت زنجیره تامین. 15

7-2- فرآیندهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین. 16

8-2- فازهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین. 17

9-2- سطوح زنجیره تامین. 18

10-2- نقش اطلاعات در زنجیره تامین. 19

11-2- زنجیره تامین مجازی   20

12-2- طرح ریزی. 22

13-2- منبع یابی. 22

14-2- ساخت و تولید 23

15-2- تحویل. 23

16-2- موارد استفاده فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین. 24

17-2- محرک های بکارگیری فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین. 25

18-2- مشکلات زنجیره تامین و منابع آن ها 26

19-2- راه حل های مشکلات زنجیره تامین. 28

20-2- فنآورى اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین. 28

21-2- ارائه الگوی عرضه ناب و چابک برای کاهش اثر شلاق چرمی در زنجیره تأمین. 29

22-2- عرضه های ناب و چابک... 30

23-2- ارتباط عرضه های ناب و چابک... 31

24-2- ساختار زنجیره عرضه و نقطه جدایش.. 32

25-2- کمینه کردن عدم اطمینان برای بیشینه کردن قدرت رقابت.. 32

26-2- یکپارچگی عرضه های ناب و چابک از منظر اجرایی. 33

27-2- طراحی الگوی زنجیره تامین ناب با رویکرد رقابت‌پذیری. 34

28-2- ناب‌سازی. 35

29-2- زنجیره تأمین ناب.. 36

30-2- ویژگی‌های زنجیره تأمین در تولید ناب.. 36

31-2- مولفه‌های زنجیره ناب.. 37

32-2- رقابت‌پذیری. 37

33-2- مدل الماس رقابت ملی پورتر. 38

34-2- نقشه استراتژی. 40

35-2- پنج عملکرد براى مدیریت در برابر چالش هاى زنجیره تامین. 41

36-2- معیارهای عملکرد 43

37-2- رقابت جدید 44

38-2- از همکاری تا اشتراک مساعی. 44

39-2- یک چارچوب مفهومی. 46

40-2- نقش طراحی شبکه در زنجیره تامین. 47

41-2- کانال های توزیع. 48

42-2- وظایف  کانال. 49

43-2- ساختار کانال. 49

44-2- عرض کانال. 50

45-2- طول کانال. 50

46-2- ادغام عمودی. 51

47-2- کانال های چند گانه 51

48-2- رفتار کانال. 51

49-2- استرات‍‍‍‍ژی های رانشی  در مقابل استرات‍‍‍‍ژی های کششی. 52

50-2- سیستم های توزیع فیزیکی. 52

51-2- مفهوم هزینه کل. 52

52-2- مفهوم مرکز توزیع. 53

53-2- حمل و نقل. 53

54-2- ارسال کالا. 54

55-2- خدمات  حمل ونقل. 54

56-2- انبارداری. 54

57-2- مدیریت موجودی کالا. 55

58-2- سیکل سفارش.. 55

59-2- گردش موجودی  کالا. 55

60-2- نقاط سفارش مجدد 55

61-2- مقدار سفارش اقتصادی. 55

62-2- سیستم های موجودی به موقع. 56

63-2- سیستم تولید به هنگام و نقش آن در زنجیره تامین. 56

64-2- تعریف JIT. 57

65-2- پیششرط های موفقیت JIT. 58

66-2- استراتژیهای JIT. 58

67-2- سیستم تولید بهنگام 59

68-2- نقش استراتژی فروش به هنگام در استحکام بخشیدن به ارتباطات زنجیره عرضه 60

69-2- اهداف اجرای سیستم JIT. 61

70-2- اجزای JIT. 62

71-2- مزایای JIT. 63

72-2- مراحل پیادهسازی JIT. 64

73-2- اندازهگیری کارایی در JIT. 65

74-2- محدودیت های JIT. 66

75-2- اجرای JIT در ایران و مشکلات موجود در برابر آن. 69

76-2- ردیابی و اهمیت آن. 70

77-2- معرفی روشهای ردیابی. 71

1-77-2- روشهای ردیابی خودکار. 71

2-77-2- معرفی روشهای ردیابی قابل کاربرد در زنجیره تأمین. 73

78-2- طرح روش ردیابی در شرکت ایران خودرو. 74

79-2- سیستم ردیابی مبتنی بر بارکد 75

80-2- انتخاب روش ردیابی. 77

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق 

1-3 مقدمه 83

2-3- روش تحقیق. 83

3-3 مدل تحقیق. 83

4-3- جامعه آماری. 84

5-3  تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری. 84

6-3 روش جمع آوری اطلاعات.. 85

7-3 ابزار جمع آوری اطلاعات.. 85

8-3 اعتبار و روایی پرسشنامه 86

9-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 87

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها 

1-4 مقدمه‏ 89

2-4تجزیه و تحلیل داده ها 89

3-4تجزیه و تحلیل فرضیه ها 107

1-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه اول پژوهشی. 108

2-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه دوم پژوهشی. 112

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات 

1-5 مقدمه 118

2-5- نتیجه گیری از فرضیه های پژوهشی. 118

1-2-5- فرضیه اول  پژوهشی. 118

2-2-5- فرضیه دوم  پژوهشی. 119

3-5- پیشنهادات.. 119

1-3-5 پیشنهاد به سازمان ها 119

2-3-5- پیشنهاد به محققان بعدی. 120

4-5- محدودیتهای تحقیق. 120

پیوست ها 

پیوست الف)پرسشنامه 122

پیوست ب) نتیجه نهایی پرسشنامه ها 130

منابع و ماخذ 

منابع فارسی: 136

منابع لاتین: 137

چکیده انگلیسی: 138

 

 

جدول 1-2 چگونگی کاربرد هر کدام از روشها در ردیابی. 73

جدول 2-2 معیارهای رتبهبندی روشهای ردیابی. 79

جدول 1-4 آماره KMO و آزمون بارتلت برای اختلالات درجریان حمل ونقل وتوزیع داخلی. 90

جدول 2-4  میزان تغییرات محاسبه شده درهرمتغیر برای اختلالات درجریان حمل ونقل وتوزیع داخلی  91

جدول3-4مقادیرویژه، تغییرات،وتغییرات تجمعی عوامل اختلالات درجریان حمل ونقل وتوزیع داخلی  92

جدول 4-4 ماتریس مؤلفه ها قبل از دوران. 93

جدول 5-4 ماتریس مؤلفه ها بعد از دوران برای اختلالات درجریان حمل ونقل وتوزیع داخلی. 94

جدول 6-4 تعیین سوالات مؤثر برای اختلالات درجریان حمل ونقل وتوزیع داخلی. 95

جدول 7-4 آماره KMO و آزمون بارتلت برای موجودی در جریان حمل ونقل وتوزیع داخلی. 95

جدول8-4مقادیرویژه،تغییرات،وتغییرات تجمعی عوامل موجودی درجریان حمل ونقل وتوزیع داخلی  96

جدول 9-4 ماتریس مؤلفه ها قبل از دوران برای موجودی در جریان حمل ونقل وتوزیع داخلی. 97

جدول 10-4 ماتریس مؤلفه ها بعد از دوران. 97

جدول 11-4 تعیین سوالات مؤثر برای موجودی در جریان حمل ونقل وتوزیع داخلی. 98

جدول 12-4 آماره KMO و آزمون بارتلت برای اختلالات در جریان حمل ونقل و توزیع خارجی  99

جدول13-4میزان تغییرات محاسبه شده درهرمتغیربرای اختلالات درجریان حمل ونقل وتوزیع خارجی  100

جدول14-4مقادیرویژه، تغییرات،وتغییرات تجمعی عوامل برای اختلالات در جریان توزیع خارجی  100

جدول 15-4 ماتریس مؤلفه ها قبل از دوران برای اختلالات در جریان توزیع خارجی. 101

جدول 16-4 ماتریس مؤلفه ها بعد از دوران برای اختلالات در جریان حمل ونقل و توزیع خارجی  101

جدول 17-4 تعیین سوالات مؤثر برای اختلالات در جریان حمل ونقل و توزیع خارجی. 102

جدول 18-4 آماره KMO وآزمون بارتلت برای موارد موجودی در جریان توزیع خارجی. 103

جدول 19-4میزان تغییرات محاسبه شده در هر متغیر برای موارد موجودی در جریان توزیع خارجی  103

جدول20-4مقادیرویژه،تغییرات،وتغییرات تجمعی عوامل برای موجودی درجریان توزیع خارجی  104

جدول 21-4 ماتریس مؤلفه ها قبل از دوران برای موارد موجودی در جریان توزیع خارجی. 105

جدول 22-4 ماتریس مؤلفه ها بعد از دوران برای موارد موجودی در جریان توزیع خارجی. 105

جدول 23-4 تعیین سوالات مؤثر برای موارد موجودی در جریان توزیع خارجی. 106

جدول24-4 عوامل اصلی بروزاختلالات درجریان حمل ونقل و توزیع داخلی پس از تحلیل عاملی  107

جدول 25-4 عوامل اصلی مربوط به موجودی در جریان حمل ونقل و توزیع داخلی. 107

جدول 26-4 عوامل اصلی مربوط به بروز اختلالات در جریان حمل و نقل و توزیع خارجی. 108

جدول 27-4 عوامل اصلی مربوط به موجودی در جریان حمل ونقل و توزیع خارجی. 108

جدول 28-4 تعیین همبستگی میان عاملهای موجودی شرکتها و وقوع اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع داخلی  110

جدول 30-4 بررسی ضرایب همبستگی برای برآیند عوامل مرتبط با گردش موجودی و اختلالات   112

جدول31-4تعیین همبستگی میان عاملهای موجودی شرکتها و وقوع اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع خارجی  113

جدول 32-4 مقایسه ضرایب همبستگی. 114

جدول 33-4 بررسی ضرایب همبستگی برای برآیند عوامل مربوط به گردش موجودی واختلالات   115

 

 

نمودار1-2- سطوح متمایز زنجیره تامین. 19

نمودار 2-2 یک ساختار علت و معلولی و روابط فرضی میان آن ها . 26

نمودار 3-2: سه بعد زنجیره تامین. 47

نمودار 4-2 سیستم تولید به هنگام 60

نمودار 5-2 متدولوژی انتخاب روش.. 78

نمودار 6-2 امتیاز کسب شده در هر سناریو. 80

نمودار 1-3 مدل تحلیلی تحقیق. 84

 

 

شکل 1-2 مدل مفهومی زنجیره تامین مجازی. 24

شکل 2-2 برچسب اطلاعاتی محصول. 76

شکل 3-2 رویه ردیابی به کمک روش تگ... 76

شکل 4-2 شمای کلی سناریوی مورد نظر. 77

 

 

چکیده:

امروزه مسئله کاهش صحیح هزینه ها در شرکتهای تولیدی از اهمیت بسزایی برخوردار است.یکی از روشهای کاهش هزینه،برنامه ریزی درست جهت منابع مورد استفاده در سیستم است.برهمین اساس میزان موجودی مواد اولیه و همچنین هزینه های حمل و نقل این مواد تا انبار کارخانجات بسیار مورد توجه قرار گرفته است.آنچه که اهمیت این موضوع را دوچندان میکند،هزینه های مازادی است که در هنگام بروز اختلال در جریان حمل ونقل خارجی بر سیستم تحمیل میگردد.

دراین تحقیق وجود ارتباط میان موجودی های مواد اولیه در شرکت ایران خودرو و بروز اختلال در جریان حمل ونقل و توزیع این موجودی ها مورد بررسی قرار گرفته است.تقسیم موجودی ها به دو موجودی داخلی و خارجی ازنکات قابل توجهی بود که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت.

طرح این موضوع که آیا وجود ارتباط میان موجودی شرکت ها و بروز اختلال در جریان حمل ونقل میتواند از عوامل کاهنده هزینه ها باشد یا خیر،موضوعی است که می باید به تفصیل به آن پرداخته شود. نتایج بدست آمده در فصل چهارم مؤید این موضوع است که تقسیم بندی موجودی ها کمک شایانی در برنامه ریزی های ثانویه خواهد نمود.

 

 

 

مقدمه:

در بسیاری از کشورها شرکت ها در مجاورت یک محیط بسیار رقابتی قرار دارند. تولید کنندگان در صنعت خودرو و تأمین کنندگان آنها طی سالهای بسیاری سیستم تولید بهنگام ودیگر اصول ناب تولیدی را در جریانات حمل و نقل توزیع داخلی و خارجی خود برای رقابتی ماندن،به صرفه بودن وبدست آوردن سوددهی معقول پیاده کرده اند (سوگیمور،1997،10) .

در جستجوی آنها برای کاهش ضایعات،بسیاری از تولید کنندگان به دنبال کاهش موجودی خود در جریان حمل و نقل و توزیع داخلی و خارجی بوده اند (کولمان و جنینگ،1998،3).

بعلاوه پیمانکاران میکوشند تا تعداد پیمانکاران فرعی را کاهش داده و در همان حال برون سپاری فعالیت های داخلی را به پیمانکاران فرعی خارجی افزایش دهند (ونسون،2001،21).

این فعالیت ها با عث شد که تولید کنندگان در خصوص مواجهه با اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع داخلی و خارجی به علت پیاده سازی زنجیره تأمین ناب با ریسک بیشتری روبرو شوند.

همچنین این زنجیره های تأمین باید گاهی اوقات سریع و پاسخگو بوده که این خود موجب افزایش وابستگی میان موجودی شرکت ها و اختلال در جریان حمل و نقل و توزیع داخلی و خارجی می گردد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت اقتصاد خرد

پاورپوینت اقتصاد خرد

دانلود فایل پاورپوینت اقتصاد خرد(رشته های مدیریت و حسابداری) ، در حجم 217 اسلاید قابل ویرایش.


مشخصات فایل
تعداد صفحات217
حجم1879 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیاقتصاد

توضیحات کامل

پاورپوینت اقتصاد خرد

 

بخشی از متن:
عنوان درس: تعریف علم اقتصاد
اقتصاد علمی است که چگونگی تخصیص بهینه منابع کمیاب بین نیازهای نامحدود را بررسی می‌کند.
واژه‌های کلیدی: کمیابی، نیازهای نامحدود و تخصیص بهینه منابع

عنوان درس: اقتصاد خرد و اقتصاد کلان
. موضوع اقتصاد خرد : مطالعه رفتار اقتصادی واحدهای انفرادی (خانوار، بنگاه)
2. موضوع اقتصاد کلان : مطالعه رفتار متغیرهای کلی اقتصاد
3. رابطه اقتصاد خرد و کلان : تکمیل کننده یکدیگر می‌باشند. رابطه جنگل و درختان
4. سؤالات اقتصاد خرد و کلان

عنوان درس : شیوه تفکر اقتصادی
کمیابی: محدودیت منابع
هزینه فرصت، مبنای تصمیم‌گیری و تخصیص منابع
بازارهای کارآمد : فقدان یا کمبود فرصت سودآوری
انتخاب
نهایی­گرایی: مقایسه فایده و هزینه تصمیم اتخاذ شده
و...

 

فهرست مطالب:
فصل اول : تعریف علم اقتصاد و کاربرد آن
فصل دوم : سیستم‌های اقتصادی
فصل سوم: تقاضا و عرضه
فصل چهارم: رفتار مصرف کننده
فصل پنجم : بنگاه تولید
فصل ششم : کشش
فصل هفتم : هزینه
فصل هشتم : تعیین قیمت و مقدار در بازار رقا بتی
فصل نهم : تعیین قیمت و مقدار در بازار انحصاری
فصل دهم: تعیین قیمت و مقدار در بازار رقابت انحصاری


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگا

رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگا

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاههای آزاد علوم تحقیقات خوزستان سال 13941393میباشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات139
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروان شناسی

توضیحات کامل

رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگا

 

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد

فهرست کلی مطالب

عنوان                                                                                                   صفحه

فصل اول - طرح پژوهش

مقدمه. 13

بیان مسئله. 14

اهمیت و ضرورت پژوهش 15

اهداف پژوهش... 16

فرضیات 16

تعاریف عملیاتی. 17

فصل دوم - ادبیات تحقیق

مقدمه. 19

حمایت اجتماعی. 19

تعاریف حمایت اجتماعی. 20

انواع حمایت اجتماعی. 21

ابعاد حمایت اجتماعی. 23

تئورهای حمایت اجتماعی. 24

منابع حمایت اجتماعی. 26

مدلهای حمایت اجتماعی. 28

عوامل موثر در جلب حمایت اجتماعی. 29

اثرات روانی حمایت اجتماعی. 30

اثرات جسمانی حمایت اجتماعی. 31

شبکه حمایت اجتماعی. 32

حمایت اجتماعی به عنوان سپر فشار روانی. 34

نقش حمایت اجتماعی در حفظ سلامتی. 29

سازگاری اجتماعی. 37

ویژگی های افراد سازگار. 38

انواع سازگاری. 39

موانع سازگاری در انسان. 40

ناسازگاری. 41

عوامل موثر در بروز ناسازگاری. 42

عوامل موثر بر سازگاری. 42

خصوصیات سازگاری. 44

مراحل سازگاری. 44

فرآیند سازگاری. 45

دیدگاه های سازگاری اجتماعی. 45

ماهیت خوش بینی و تاریخچه توجه آن در روانشناسی. 52

خوش بینی به عنوان طبیعت انسانی. 53

خوش بینی به صورت یک تفاوت فردی. 56

نظریه کلی. 58

نظریه کرت لوین. 59

انواع خوش بینی. 59

خوش بینی خلقی. 60

خوش بینی موقعیتی. 60

خوش بینی کاذب.. 61

هوش اجتماعی. 62

تئوری هوش اجتماعی. 64

پرفایلهوش اجتماعی. 66

تفاوت هوش اجتماعی و هوش هیجانی. 67

منشا زیستی- عصبی هوش اجتماعی. 68

آسیب شناسی هوش اجتماعی. 74

اندازه گیری هوش اجتماعی. 75

انواع و نمونه های معیارهای موجود هوش اجتماعی. 77

توسعه هوشاجتماعی. 79

تاریخچه مطالعات هوش.. 81

هوش از دیدگاه ثرندایک.. 86

هوش از دیدگاه اسپیرمن. 87

هوش از دیدگاه استرنبرگ.. 87

هوش از دیدگاه وکسلر. 88

هوش از دیدگاه گاردنر. 89

هوش از دیدگاه بینه و سیمون. 89

رویکردهای چهارگانه هوش.. 89

رویکرد روانسنجی 90

رویکرد عصبی- زیستی. 90

رویکرد رشدی. 91

رویکرد پردازش اطلاعات.. 92

ارتباطات اجتماعی. 93

جهت گیری باز و بسته در ارتباطات 94

الگوهای چهارگانه ارتباطات اجتماعی. 95

پیشینه پژوهش... 98

پیشینه داخلی. 98

پیشینه خارجی. 99

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             فصل سوم:روش پژوهش

-1- جامعه آماری.......................................................................................................... 108

3-2- نمونه آماری و روش نمونه گیری  ........................................................................ 108

3-3- طرح تحقیق......................................................................................................... 109

3-4- ابزار اندازه گیری.................................................................................................. 110

3-5- روش اجرا........................................................................................................... 110

3-6- روش تحلیل داده ها ............................................................................................ 111

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

الف ) یافته های توصیفی............................................................................................... 112

ب) یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش................................................................... 119

ج) یافته های جانبی ..................................................................................................... 120

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری

5-1- تبیین یافته‌های مربوط به فرضیه‌های پژوهش........................................................... 133

5-2- محدودیت های پژوهش....................................................................................... 1

5-3-1- پیشنهادات پژوهشی.........................................................................................

5-3-2- پیشنهادات کاربردی..........................................................................................

منابعفارسی................................................................................................................... 139

منابعانگلیسی....................................................................................................................   

 

چکیده:

هدفاصلیاینپژوهش بررسی رابطه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و خوش بینی با سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاههای آزاد علوم تحقیقات خوزستان سال 1394-1393میباشد.روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی بوده است. حجمجامعهآماریکارکنان  بهتعداد300نفراستکهنمونهآماریبهروشکوکران150نفرتعیینگردیدکهبهروشنمونهگیریتصادفیانتخابشدند.ابزار گردآوری داده ها چهار پرسشنامه هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی و  خوش بینی با سازگاری اجتماعی در مقیاس پنج درجه ای لیکرت بوده است. روایی پرسشنامه ها با مطالعه منابع و اخذ نظرات برخی متخصصان زیربط بدست آمد برای محاسبه پایایی آنها نیز تعداد 30 پرسشنامه بین جامعه آماری (غیر از نمونه اصلی) توزیع و با استفاده از آلفای کرونباخ ضریب 0.94 برآورد گردیده است.داده های گردآوری شده به کمک روش های آمار توصیفی همچون فراوانی، درصد، نمودار، وآزمون های آمار استنباطی همچون همبستگی پیرسون، و T مستقل، آنالیز واریانس یک راههو ضریب همبستگی چندگانه از طریق نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج عبارتند از:بین حمایت اجتماعی با سازگاری اجتماعی دانشجویان رابطه وجود دارد. بین هوش اجتماعی و میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان رابطه وجود دارد. بین خوش بینی و میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان رابطه وجود دارد . بین خوش بینی و میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان رابطه وجود دارد. بین حمایت اجتماعی وهوش اجتماعی و خوش بینی و سازگاری اجتماعی دانشجویان زن و مرد و تفاوت وجود دارد.بین حمایت اجتماعی وهوش اجتماعی و خوش بینی و سازگاری اجتماعی دانشجویان از نظر گروه ‌های مختلف سنی تفاوت وجود دارد بین حمایت اجتماعی وهوش اجتماعی و خوش بینی و سازگاری اجتماعی دانشجویان از نظر وضعیت اشتغال تفاوت وجود دارد.

کلیدواژه: هوش اجتماعی، حمایت اجتماعی،خوش بینی، سازگاری اجتماعی، دانشجویان

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود